img-blog

Experiències premium a Fuerteventura i Lanzarote

img-usuario
14/06/2024

La nostra companya Berta Hernández, responsable de comunicació i marketing a AVASA Travel Group ha participat recentment en un fam trip a Fuerteventura i Lanzarote, acompanyant a un grup de tretze agències associades.

El viatge ha estat organitzat gràcies a la cadena hotelera Hyatt Inclusive Collection i ha consistit a descobrir els resorts de luxe d'aquesta cadena hotelera en aquestes illes, a més dels millors paratges d'aquesta destinació. Avui la Berta ens explica la seva experiència en aquestes singulars illes:

Prenem un vol des de Barcelona. Els tres primers dies ens allotgem a Secrets Bahía Real Fuerteventura. És el primer hotel 5* gran luxe de l'illa. Una aposta per oferir una estada premium al client més exigent. Aquest resort & spa està situat a la zona nord de Fuerteventura i acull clients a partir de 16 anys. Recentment reformat, ha conservat l'estil colonial, elegant i romàntic de l'anterior hotel. És ideal per a persones que busquen una estada relaxada i tranquil·la a l'illa, especialment per a parelles. Des del resort pots gaudir d'una privilegiada vista de l'Illa dels Lobos i la costa sud de Lanzarote.

El dia d'arribada vam passejar per tot l'hotel de la mà de Sandra Waldherr, directora comercial dels hotels Hyatt a Fuerteventura i Jorge Díaz Jubera, representant de Hyatt a la península ibèrica, i que ens ha acompanyat durant tot el viatge.

Després de la visita ens desplacem a l 'Alua suites Fuerteventura, situat a 10 minuts del Secrets. L'Alua és un hotel 4* amb dues grans zones diferenciades: una destinada a nens i una altra, d'ús exclusiu per a adults.

És un hotel molt dinàmic amb gimnàs, sala d'esdeveniments per a transmissions esportives, activitats de ioga i pilates. La zona infantil també disposa de tota mena d'instal·lacions perquè els nens, acompanyats dels seus pares, gaudeixin al màxim de la seva estada.

El segon dia vam recórrer els paratges més destacats de Fuerteventura en transfer i de la mà d'una guia local, que ens va explicar molts detalls sobre la història i la cultura d'aquesta illa. Declarada patrimoni de la UNESCO, és la més antiga de l'arxipèlag canari, d'aquí el seu singular i erosionat relleu. Les seves llarguíssimes platges salvatges de sorra blanca i negra són el seu principal atractiu turístic. És l'illa de sol i platja per excel·lència, ideal per als viatgers que desitgin unes vacances tranquil·les. També és un destí perfecte per als amants dels esports aquàtics. A més, es poden realitzar excursions a peu o a cavall a zones emblemàtiques de l'illa.

A l'excursió vam visitar el Museo del queso Majorero, el formatge de cabra que s'elabora a l'illa. Després visitem Betancuria, un pintoresc poble de l'interior de l'illa considerat com un dels 35 pobles més bonics d'Espanya. La següent parada varen ser les coves naturals d'Ajuy, unes formacions rocoses situades davant del mar formades per grans colades de lava. Aquí van viure durant segles els antics aborígens de l'illa. Et pots desplaçar fins aquí per un caminet adaptat des de la platja d'Ajuy, de gran bellesa natural per la seva fina sorra negra.

D'Ajuy ens vam desplaçar a l'hotel Alua Village Fuerteventura, situat a la zona sud de l'illa. Pel camí recorrem quilomètriques platges del sud de l'illa, de sorra daurada i mar color turquesa. L'Alua Village, de 4*, és un hotel molt còmode per a famílies i parelles. Orientat a mar, els seus grans cristalls aporten moltíssima llum natural als espais interiors. Els vespre aquí són extraordinaris.

De tornada al Secrets Fuerteventura, vam passar pel Parc natural de les Dunes de Corralejo, situades a la zona nord de l'illa, està format per les dunes més grans de tot l'arxipèlag canari. Tenen un origen orgànic i estan considerades de gran interès científic. És un paisatge que recorda el desert del Sàhara.

El tercer dia ens vàrem acomiadar dels nostres hostes del Secrets per viatjar a Lanzarote. Un estret de només 20 km de mar separa Fuerteventura de Lanzarote. Ens vam desplaçar d'una illa a l’altra des del moll de Corralejo amb el ferry Olsen.

Un cop a Lanzarote vam poder visitar el Dreams Lanzarote Playa Daurada, situat a la zona sud de l'illa. L'hotel està segmentat per zones: d'una banda, disposa de zones adaptades als nens; de l'altra, a més d'allotjament ofereix tot tipus de serveis per als clients Prefer: cocktails, casaments, festes i sopars de gala a mida. També s'organitzen reunions de negocis i esdeveniments per a empreses.

Un cop acabada la visita del Dreams, ens vam desplaçar a l'hotel Secrets Lanzarote. Situat en un paratge natural excepcional de Port Calero. És un hotel de 5* que ofereix una experiència totalment de luxe, i on vam ser-hi tres nits, per gaudir de l' experiència luxury com a client Prefer, tot inclòs. Els allotjaments són espais d'apartaments acuradament decorats i amb privilegiades vistes al mar i piscina privada "infinity". Quan et banyes en una d'aquestes piscines tens la sensació que t'estàs banyant enmig de l'oceà.

També vam ser convidats a l'spa de l'hotel, equipat amb tota mena de serveis per al benestar corporal. A la nit vam gaudir de la música en directe que cada nit s'ofereix a l'hotel i dels deliciosos cocktails que es preparen a la cocteleria.

El quart dia la destinació va ser el Parc nacional de Timanfaya, on vam gaudir d’una excursió organitzada per una guia local. Una visita imprescindible per entendre bé l'origen d'aquesta peculiar illa de lava negra, amb més de 110 volcans. Timanfaya és un espai totalment protegit pel que no es pot recórrer en vehicle privat. S' ha de deixar al pàrquing del Centre de visitants i interpretació del parc i contractar el bus. El parc està format per muntanyes creades pel foc dels volcans i és tot un espectacle de cràters, colades de lava i paisatges lunars. Pots fer un dinar o sopar al restaurant "El Diablo", un peculiar espai gastronòmic dissenyat per César Manrique per gaudir de les vistes del parc mentre es degusta menjar canari cuinat amb la pròpia calor que desprenen les entranyes de la terra.

Posteriorment vam ser convidats a una degustació de vins al Celler de Yuco, ubicat al mateix Parc Natural dels Volcans. Lanzarote té un cultiu de la vinya molt peculiar ja que aprofita la fertilitat del seu sòl de lava i els vents alisis per cultivar un raïm molt especial. Hi ha més de 32 cellers DO i es pot contractar una degustació de vins amb uns dies d'antelació.

L'última nit vam sopar al restaurant Portofino del Secrets Lanzarote, especialitzat en cuina italiana. Tots els hotels Hyatt disposen d'una variada oferta gastronòmica, servida en diferents salons decorats segons el tipus de cuina: bufet, mediterrània, asiàtica, americana, italiana, snack, grill o gourmet. Allí, vam poder celebrar l'aniversari de Jorge Díaz Jubera, el nostre amable acompanyant de Hyatt Inclusive Collection en tot el viatge. Després del sopar vam gaudir d'un cocktail servit a la barra del bar i de la música en directe de l'hotel.

El cinquè dia vam esmorzar a la carta al restaurant Portofino del Secrets i vam aprofitar al màxim el matí gaudint dels serveis de l'hotel, abans de pujar a l'avió de tornada a Barcelona.

La meva experiència aquests cinc dies ha estat molt gratificant. D'una banda, he descobert que no cal anar fins al Carib per gaudir de quilomètriques platges paradisíaques i assolellades en entorns pràcticament verges, a tres hores de distància de la península t'espera Fuerteventura. De l altra, com l'arquitectura i el turisme sostenibles poden aportar en els valors mediambientals d'aquestes fràgils illes. Si visites Lanzarote per més dies, no marxis sense fer una escapada a els Jameos del Agua i a l'Illa de la Graciosa.

Si a tu també t'agrada contar-nos el teu viatge o tens algun truc, consell o recomanació per viatjar, competeix-te amb nosaltres i podràs ser el protagonista del nostre pròxim Travel Tips.